Güncel Sendika Haberleri

21 Kasım, 2012

ALAN DEĞİŞİKLİĞİ MAĞDURİYETLERİ BİR AN ÖNCE GİDERİLMELİDİR

 

AKP iktidarının apar topar hayata geçirdiği 4+4+4 eğitim sistemi nedeniyle 30 bini sınıf öğretmeni olmak üzere, 68 bin öğretmen norm fazlası durumuna düşmüştür.

Milli Eğitim Bakanlığı, önce özür durumundan ataması yapılmayanlara iller arası, ardından tüm öğretmenlere il içi alan değişikliğini açmış ve başta sınıf öğretmenleri olmak üzere binlerce öğretmen alan değişikliği yapmıştır.

Bakanlığın özür durumundan ataması yapılmayan öğretmenlerin mağduriyetini giderme ve 4+4+4 eğitim sisteminden kaynaklı oluşan norm kadro fazlası sınıf öğretmenlerini eritme adı altında yapmış olduğu alan değişikliği, eğitimi olumsuz etkilemiş ve yeni mağduriyetler yaratmıştır.

Okulların açılmasına rağmen görev yerleri belli olmayan binlerce öğretmen, Bakanlık tarafından yeterli düşünme süresi verilmeden adeta kendi istekleri dışında görevlendirilmiş, yıllarca görev yaptıkları okullarından ve öğrencilerinden uzaklaştırılarak branş değişikliğine zorlanmıştır. Branş değişikliği yapmak zorunda kalan 15-20 yıllık sınıf öğretmenleri yeni alanlarına uyum sağlayamamaktan şikayet ederken, psikolojisi ve sağlığı bozulan bir çok öğretmen mesleğini bırakmanın eşiğine gelmiş durumdadır.

Öğretmenlerin yeterli eğitim almadıkları bir alana geçmeleri eğitimin niteliğini olumsuz yönde etkilemiştir. Ayrıca norm kadro güncellemesiyle okulun kadrolu branş öğretmenleri, okullarına alan değişikliğinden dolayı yeni öğretmenlerin gelmesi sonucu norm kadro fazlası durumuna düşmüştür.

Alan değişikliği yaparak branşa geçen bazı sınıf öğretmenleri geçtikleri alanda istedikleri verimi elde edemediklerini, bu yüzden tekrar eski branşlarına dönmek istediklerini gerek sendikamıza gerekse okul müdürlüklerine başvurarak belirtmektedirler.

4+4+4 eğitim sistemi ile böyle bir mağduriyetin yaşanmasına neden olan Milli Eğitim Bakanlığı, yarattığı mağduriyeti bir an önce gidermelidir. Bunun için her ne kadar alan değişikliği kılavuzunda, “alan değişikliği yapıldıktan sonra iptal edilmeyecektir’’ ibaresi bulunsa da gerek eğitimin niteliği, gerekse alan değişikliği yapmış öğretmenlerin geri dönüş talepleri dikkate alınmalı ve bir defaya mahsus olmak üzere alan değişikliği yapan öğretmenlere yeniden önceki alanlarına dönmelerinin sağlanması gereklidir.

 MERKEZ YÖNETİM KURULU