Güncel Sendika Haberleri

12 Aralık, 2017

DANIŞTAY’DAN “HAFIZLIK BELGESİYLE ORTAÖĞRETİME GEÇİŞE” YÜRÜTMEYİ DURDURMA

28.10.2016 tarihli Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren Yönetmelikle Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde değişiklik yapılarak 23.maddenin 2. fıkrasının h bendine;

h) (Ek:RG-28/10/2016-29871) 8 inci sınıfı tamamlayan ve Diyanet İşleri Başkanlığınca hafızlık belgesi verilen ancak yerleştirmeye esas puanı bulunmayan ya da herhangi bir ortaöğretim kurumuna yerleşemeyen öğrenciler tercihleri de dikkate alınarak hafızlık programı uygulayan Anadolu imam hatip liselerine komisyonca dengeli bir şekilde yerleştirilir.

hükmü eklenmişti.

Hükme göre, 8. Sınıfı tamamlayan öğrencilerin, Diyanet İşleri Başkanlığı'nca verilen hafızlık belgesini almaları halinde, yerleştirmeye esas sınav puanı olmaması ya da herhangi bir ortaöğretim kurumuna yerleşememesi durumunda Anadolu imam hatip liselerine doğrudan yerleştirilmesi öngörülmüştür. Yani hafızlık belgesi alan öğrenciler sınavdan muaf tutulmuştu.

Bu nedenle, Diyanet İşleri Başkanlığının Milli Eğitim Sisteminin bir paydaşı olamayacağı, ortaöğretime geçiş sınavına eşdeğer olamayacak hafızlık belgesinin ortaöğretime geçişte bir yeterlilik olarak kabul edilmesinin mümkün olamayacağı, hafızlık belgesi bulunan ve bulunmayan öğrenciler arasında ayrımcılık yaratıldığı, Milli Eğitim Sisteminde hafızlık belgesinin bir ölçme değerlendirme kriteri olamayacağı, geçiş sınavına girmeyen ya da yeterli puanı alamayan hafızlık belgesi olmayan öğrencilerin açık liseye yönlendirilirken hafızlık belgesi olan öğrencilerin sınavdan muaf tutulmasının açıkça eşitlik ilkesine aykırı olduğu gerekçesiyle dava açtığımızı duyurmuştuk.

Danıştay 8.Dairesinin 2016/15234E. sayılı dosya üzerinden gördüğü davada, yürütmenin durdurulması istemimizin reddi yönündeki karara itirazımız üzerine Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu itirazımızı haklı görerek anılan hükmün yürütmesini durdurmuştur.

Kararın Milli Eğitim Bakanlığınca iyi değerlendirilmesini ve ortaöğretime geçiş sistemi ile ölçme değerlendirme konusunda, keyfi ve eşitlik ilkesini zedeleyecek uygulamalardan vazgeçilmesini, aksi halde Eğitim İş olarak her türlü hukuki mücadeleyi sürdürmeye devam edeceğimizi belirtiyoruz.  

                          MERKEZ YÖNETİM KURULU 

İlgili karar için