Güncel Sendika Haberleri

15 Eylül, 2010

EĞİTİME HAZIRLIK ÖDENEĞİNDE AYRIMCILIK DEĞİL, FIRSAT EŞİTLİĞİ İSTİYORUZ.

 

Milli Eğitim Bakanlığı 2010-2011 eğitim-öğretime hazırlık ödeneğini 540 TL olarak belirlediğini açıkladı. Ancak ülkemizin bugünkü ekonomik koşullarında bakanlığın bu miktarı belirlerken, eğitim ve bilim emekçisinin ücret ve gelirindeki küçülmeyi dikkate almadığı görülmektedir. 

Bunun yanı sıra sadece öğretmenlere ödenmesi nedeniyle eğitim ve bilim çalışanları arasında ayrılık yaratan bu uygulamanın düzeltilerek, hazırlık ödeneğinin akademisyeninden idari personeline, hizmetlisinden memuruna kadar eğitim ve öğretim alanında çalışan herkese ödenmesi sağlanmalıdır. Unvan sınıflamasına giderek, emek ve fırsat eşitliğini ortadan kaldıran bu uygulama, iktidar eliyle yaratılan bir ayrımcılıktan başka bir şey değildir.

Bir önceki yıl hazırlık ödeneğini 515 TL olarak kabul eden bakanlık, bu yıl bu miktarı 540 TL olarak açıklamıştır. Bugünkü enflasyon oranındaki artışa paralel olarak emekçinin reel ücretine, gelirine ve satın alma gücüne ilişkin yapılması gereken iyileştirmenin, hazırlık ödeneğindeki 25 TL’lik artışa karşılık gelmediği gün gibi ortadadır. Eğitim-İş olarak yaptığımız araştırmaya göre bir öğretmenin eğitim yılı için hazırlık harcamasının asgari 1150 TL olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, bu miktar çok yetersizdir. 

Yıllardır yalnızca öğretmenlerin yararlanmasına yönelik bir formül olarak uygulanan hazırlık ödeneği sistemi, eğitim sisteminin tüm eksiklerine rağmen yoğun emek harcayan ancak ödenek almayan eğitim çalışanlarına mağduriyet yaşatmakta, harcadıkları emeğin göz ardı edilmesine neden olmaktadır. Bu da hem çalışma ortamlarında huzursuzluk yaratmakta, hem de eğitim ve öğretim hizmetlerinde yetersizliklere yol açmaktadır.

Bugün iyi bir eğitim düzeyinin, işgücüne ve topluma katkısını yeterince anlayamamış olan AKP iktidarı ve Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim planlamasında fırsat eşitliğini, mali ve teknik yapılanmayı sağlamalı, verimlilik ve üretkenliğe yansıyacak ekonomik sorunlara ilişkin çözüm üretmelidir.

Eğitim-İş olarak, ödenek miktarının yetersizliğinin göz önünde bulundurularak arttırılması ve bugüne kadar salt öğretmenlere sağlanan bu ödeneğin, tüm eğitim çalışanlarına ödenmesini kapsayacak şekilde düzenlenmesi konusunda bakanlığı, sorumluluğunu yerine getirmeye davet ediyoruz.

Genel Merkez Yönetim Kurulu