Güncel Şube Haberleri

21 Ocak, 2018

En Kısa Zamanda Eğitim Programlarında Cumhuriyetin Kurucu İlkelerine Dönülmesi Zorunludur

Konya Şube Başkanımız Özgür Genç 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılının 1. Dönemini değerlendirdi.

2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönemi Sorunlarla Sonlandı

2017/2018 Eğitim Öğretim yılını birinci dönemi yaklaşık 18 milyon öğrenci karnesini alarak tamamladı.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından son dönemde yapılan bazı değişiklikler ve uygulamalarla bu eğitim-öğretim yılında da milyonlarca öğrenci, veli ve binlerce öğretmen mağdur edilmiş; edilmeye de devam etmektedir.

Fırsat eşitliğini basın karşısında dillendiren bakanımız her fırsatta özel okulları destekleyerek parası olanın eğitim alacağı bir ortam oluşturmaya çalıştığı görülmektedir.

İlimizde Ocak ayı içeresinde yapılmaya başlanan Özel Okul Bursluluk sınavlarına velilerimizin yoğun katılımı, velilerin devlet okullarından beklentisinin azaldığını ve neredeyse zorunlu hale getirilen İmam Hatip Ortaokullarına çocuklarını göndermek istemeyen velilerin mağduriyetini ortaya koymaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi, okul, derslik, öğretmen ihtiyacı ve altyapı sorunlarına rağmen 2018 yılı için 92 milyar 529 milyon TL olarak belirlenmiştir. Bütçeden Milli Eğitim Bakanlığı’na ayrılan bu miktar, eğitimin temel ihtiyaçlarını karşılamaktan ve eksiklikleri gidermekten oldukça uzaktır.

10 Kasım 2017 tarihinde yayımlanan MEB Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği ile okullarımızdan Psikolojik Danışmanlık hizmetleri kaldırılmış, içeriği tamamen bilimsel gerçeklerden uzak bir düzenleme yapılmıştır. Rehber öğretmenlere görevleri ile bağdaşması mümkün olmayan belleticilik ve nöbet görevi dayatılmıştır.

Bugüne kadar çocuklarımızın maruz kaldığı şiddet, istismar, aile içi sorunlar gibi konularda yaşanan psikolojik travma niteliğindeki adli ve idari olayların ortaya çıkarılması noktasında yararlandığımız danışma hizmeti okullarımızdan kaldırılmıştır ve çocuklarımız Diyanet’in görevlendirdiği “manevi rehber”lerin eline teslim edilmiştir.

Bu yıl sene başında liselere ve üniversitelere giriş sınavlarını değiştirerek “Sınav kaldırılacak, çocuklarımız yarış atı olmaktan kurtarılacak, çocuklarımız dershanelere mahkum edilmeyecek” gibi söylemlerin aksine daha çok sınav ve daha çok eşitsizlikle karşı karşıya kalacağımız bir kez daha kanıtlanmıştır.

Öğrencilerin dört yıl boyunca emeğini heba edecek bir uygulama söz konusudur. Bu uygulama büyük mağduriyetler yaratacaktır.
Sınav sistemlerinde ve müfredattaki değişiklikler, dernek ve vakıflarla imzalanan protokoller, personel istihdam sorunları, derslik açıkları, kalabalık sınıflar, öğretmensiz okullar, ikili öğretim, taşımalı eğitim, uluslararası sınavlardaki başarısızlıklar, öğrencilerin tarikat ve cemaatlerin yurtlarına mahkum edilmesi, çocukların örgün eğitim dışına itilmesi, sözleşmeli öğretmenlik, hukuksuz bir şekilde görevden alma ve ihraçlar, sürgün uygulamaları gibi sorunlar bu öğretim yılına damgasını vurmuştur.

Eğitim-İş’in, 26 ilde 906 öğretmenle yüz yüze görüşerek yaptığı “Öğretmenlerin Ekonomik, Mesleki ve Sosyal Durumlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri” adlı araştırma sonuçlarına göre öğretmenler en çok geçim sıkıntısından, mesleklerine olan saygınlığın azalmasından şikayetçi. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yüzde 77’si öğretmenliğin saygın bir meslek olma özelliğini kaybettiğini belirtirken, yüzde 75’i daha çok para kazanacağı bir iş imkanı olduğunda öğretmenliği bırakmayı düşünmektedir.

Eğitimin Bilimsellikten, Çağdaşlıktan, Millilikten, Atatürkçülükten uzaklaştırılması mutsuz, umutsuz, görev sorumluluklarını kavrayamayan, okumayan, teknoloji bağımlısı, düşünemeyen, yorum yapamayan, sorumsuz nesiller yetiştirmektedir.

En kısa zamanda eğitim programının düzenlenerek Cumhuriyetin kurucu ilkelerine dönülmesi zorunludur.

Özgür GENÇ
Şube Yönetim Kurulu Adına
Şube Başkanı