Millî Eğitim Bakanlığı, liselerde başlattığı “nitelikli-niteliksiz okul” ayrımını çoklu yabancı dil programı uygulayan ortaokullar” projesi ile ortaokul düzeyine taşımaktadır. “Proje ortaokulu” uygulamasıyla okullar arasında eşitsizlik artırılmış, hatta aynı okul içinde ayrıcalıklı sınıflar oluşturulmuştur.
Zorunlu temel eğitimde tüm çocuklarımızın aynı eğitimi alması; eşit, nitelikli, bilimsel, laik ve çağdaş eğitime erişimi Anayasa ile belirlenmiş ve koruma altına alınmış en temel yurttaşlık haklarından biridir. Bu hakkın ayrımcı uygulamalarla zedelenmesi, çocukları farklı okul, sınıf ya da programlarla kategorize etmek, Anayasa’ya ve çağdaş eğitim anlayışına aykırıdır.
İlkokuldan başlayarak zorunlu temel eğitimde farklı programların uygulanması, farklı okul türlerinin açılması kabul edilebilir değildir. “Çoklu yabancı dil programı uygulayan okullar” ile Millî Eğitim Bakanlığı bir kez daha Öğretim Birliği yasasını ve zorunlu eğitim çağındaki tüm çocukların nitelikli, bilimsel, çağdaş, laik, eşit ve aynı eğitimi alma hakkını yok saymaktadır.
İçinde bulunduğumuz çağda çocuklara en azından bir yabancı dil öğretmek Milli Eğitim Bakanlığının görev ve sorumluluklarından biridir. Ancak bakanlık,
Çoklu Yabancı Dil programı uygulayan ortaokullarda
5. Sınıfta 14 saat,
6. Sınıfta 8 saat,
7. Sınıfta 7 saat,
8. Sınıfta 5 saat 1. Yabancı dil ve
tüm sınıflarda 2 saat 2. Yabancı dil uygulaması ile öğrencilerin sadece bir kısmına vermekte,
Normal program uygulayacak okul veya sınıflarda
5 ve 6. Sınıflarda 3 saat,
7 ve 8. Sınıflarda ise 4 saat yabancı dil eğitimi vererek,
Yabancı dil eğitimini sadece bazı öğrenciler için hak olarak görmektedir. Bu proje eğitimde eşitsizlikleri daha da derinleştirecek, ayrımcılığı artıracaktır. Yapılması gereken tüm çocuklarımızın aynı eğitim hakkına sahip olmasıdır.
Eğitimi ayrıştıran değil birleştiren, ayrıcalıklar yaratan değil eşitliği esas alan bir sistem için mücadelemiz kararlılıkla sürecektir.