Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenlerin performansını ölçmek için hazırladığı soruları, MEBBİS sistemine yüklemiştir.
Henüz yönetmeliği yani, hukuki alt yapısı dahi olmayan bu uygulamayla öğretmen ile öğrenci ve öğretmen ile veli arasında, bir çıkar ilişkisi oluşturulması amaçlanmaktadır. Bunun kabulü mümkün değildir.
Tüm sendikaların, eğitim uzmanlarının ve 1 milyona yakın öğretmenin itirazlarına rağmen performans sisteminde ısrarını sürdüren Bakanlık, tıpkı bir şirket yönetir gibi davranmaktadır. MEB’in amacının eğitimde ücretli, sözleşmeli ve güvencesiz istihdamı yaygınlaştırmak olduğu herkesin malumu olmuştur.
Defalarca dile getirdiğimiz gibi Türkiye’de eğitimde yaşanan sorunların nedeni öğretmenlerin performansları değildir. Başarılı bir eğitim sisteminde öncelikli olan eğitime yaklaşım anlayışının siyasal değil, laik, çağdaş, bilimsel, ulusal olması ve milli hedeflerin ön plana çıkarılmasıdır.
Eğer MEB ölçecekse tek soru ile kendi performansını veli ve öğrencilere hatta öğretmenlere sormalıdır.
Eğitim-İş olarak, Bakanlığın eğitimde yaşanan sorunlara kalıcı çözümler üretmek ve okullarda bilimsel, laik, ulusal, demokratik ve nitelikli bir eğitim anlayışını yerleştirmek yerine, öğretmeni itibarsızlaştıracak, iş güvencesini ortadan kaldıracak bir eğitim anlayışını yerleştirmesine izin vermeyeceğiz. Sistem derhal kapatılmalı mesleğimize ve eğitime daha fazla zarar verilmemelidir.
MERKEZ YÖNETİM KURULU