EĞİTİMDE HER TÜRLÜ ŞİDDETE SON! GÜVENLİ OKUL, SAĞLIKLI EĞİTİM İSTİYORUZ!
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN MAZERET TAYİNİ HAKKI İÇİN VERDİĞİMİZ MÜCADELE KAZANIMLA SONUÇLANDI!
MEB, İHMALLERİNİ SORUŞTURMALARLA GİZLEYEMEZ! BASKILAR BİZİ YILDIRAMAZ!
ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIĞI GEREKÇESİYLE EK DERS KESİNTİLERİNİN DURDURULMASI İÇİN MEB’E BAŞVURDUK!
2023 SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİNİN YER DEĞİŞTİRME HAKKI İÇİN MEB’E BAŞVURDUK!
13 Şubat 2016
Tekirdağ Valiliği İl Milli Eğitim Disiplin Kurulunca “Nöbet görevini yerine getirmediği” gerekçesiyle sendikamız üyesi Öğretmen Neslin Çakır ile ilgili verilen 1/30 oranında ki maaş kesimi cezası üzerine Tekirdağ İdare Mahkemesi’nde açılan iptal davasında, mahkemece nöbet tutmama eylemi sendikal faaliyet kapsamında görülerek disiplin suçu işlenmediği sonucuna varılarak cezanın iptaline karar verilmişti. Mahkeme kararı, Tekirdağ Valiliği’nce temyiz edilmiş; temyiz talebi, Danıştay 12. Dairesi’nce reddedilerek ilk derece mahkemesi kararı üyemiz lehine onanmıştır.
Nöbet tutmama eyleminde hukuksal zeminde haklı olduğumuzu gösteren Danıştay 12.Dairesi’nin “Onama kararının” bir örneğini, bu konuda açılmış ve hala devam etmekte olan davalara da emsal teşkil edebileceği düşüncesiyle sitemizde yayınlıyoruz.