HiZMET İÇİ EĞİTİM ONAY SÜREÇLERİNE İLİŞKİN TALEPLERİMİZİ MEB'E İLETTİK
OKUL HEMŞiRELERiNiN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERiLERiNE iLiŞKiN GÖRÜŞ VE ÖNERiLERiMiZi MEB’E SUNDUK
MEB’DEN iKiNCi iL DIŞI YER DEĞiŞTiRME HAKKININ TANINMASINI TALEP ETTİK
EĞİTİMDE HER TÜRLÜ ŞİDDETE SON! GÜVENLİ OKUL, SAĞLIKLI EĞİTİM İSTİYORUZ!
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN MAZERET TAYİNİ HAKKI İÇİN VERDİĞİMİZ MÜCADELE KAZANIMLA SONUÇLANDI!
14 Kasım 2025
Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri, “Eğitim Fakültesi Öğrencileri Sendikasıyla Tanışıyor” etkinliği kapsamında sendikamız Eğitim-İş, Eğitim-Sen ve Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nı okullarına davet etmiş; ancak kayyum yönetiminin hukuksuz ve keyfi tutumuyla sendikalar kampüse alınmamıştır.
Genel Eğitim Sekreterimiz Veli Fırat Şimşek, Eğitim-Sen ve Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nın yöneticilerini üniversite kapısından çevirmek; akademik özgürlüğü ve öğrencilerin iradesini yok saymaktır. Henüz birkaç ay önce eli silahlı bir katilin kampüse girmesini engellemeyen kayyum yönetimi; eğitim emekçilerinin kampüse girmesini engellemiştir.
Bu engelleme karşısında Genel Eğitim Sekreterimiz Veli Fırat Şimşek, Eğitim-Sen ve Özel Öğretmenler Sendikası’nın temsilcileri, tüm baskılara ve yasaklamalar rağmen öğrencilerle bir kafede buluşarak etkinliği gerçekleştirmişlerdir.
Eğitim-İş olarak bir kez daha altını çiziyoruz:
Üniversiteler, gençlerin özgürce tartıştığı ve fikir üretebildiği kurumlar olmalıdır. Bu özgürlüğü kısıtlayan her uygulama, bilimden ve demokrasiden uzaklaşmaktır.
Üniversitelerimiz, kayyumların değil; bilimin ve özgür düşüncenin yuvası olmalıdır.
Bizler, laik ve bilimsel eğitim mücadelemizi kararlılıkla sürdürmeye devam edeceğiz.