MEB’DEN iKiNCi iL DIŞI YER DEĞiŞTiRME HAKKININ TANINMASINI TALEP ETTİK

25 Haziran 2026

2026 Yılı Öğretmenlerin İller Arası İsteğe Bağlı Yer Değiştirme sürecinde; kontenjan sınırlamaları, norm açıklarının yetersizliği ve sistemin mevcut yapısı nedeniyle binlerce öğretmenimiz, ya tercih yapamamış ya da tercih ettikleri illere atanamamış ve büyük mağduriyetler yaşanmıştır. 


Eğitim-İş olarak öğretmenlerimizin yaşadığı mağduriyetin giderilmesi için; geçmiş yıllarda olduğu gibi ikinci bir il dışı yer değiştirme başvuru hakkı tanınması, kontenjanların branş ihtiyaçları dikkate alınarak yeterli düzeyde artırılması ve boş normların şeffaf bir şekilde ilan edilerek hak kayıplarının önlenmesi taleplerimizle Milli Eğitim Bakanlığına başvurduk.

 

T.C

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA

(Personel Genel Müdürlüğü’ne)

2026 Yılı Öğretmenlerin İller Arası İsteğe Bağlı Yer Değiştirme Duyurusu kapsamında gerçekleştirilen başvurular ve atamalar, birçok öğretmenimizin talebinin karşılanamamasına yol açmıştır. Kontenjan sınırlamaları, norm açıklarının yetersizliği ve sistemin mevcut yapısı nedeniyle binlerce öğretmen ya tercih yapamamış ya da tercih ettikleri illere atanamamışlardır. 

Geçmiş yıllarda uygulandığı üzere, il dışı yer değiştirme hakkı karşılanamayan öğretmenler için ikinci bir il dışı yer değiştirme başvuru hakkı tanınması hem öğretmenlerimizin beklentilerininkarşılanması hem de eğitim niteliğinin artması bakımından önem taşımaktadır.

Bu çerçevede;

* 2026 yılı yaz dönemi için ikinci il dışı yer değiştirme başvuru hakkının tanınması,

* Kontenjanların branş ihtiyaçları dikkate alınarak yeterli düzeyde artırılması,

* Boş normların şeffaf bir şekilde ilan edilmesi,

Hususlarında gerekli düzenlemenin yapılmasını talep ederiz.

Kadem ÖZBAY


Genel Başkan