SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN MAZERET TAYİNİ HAKKI İÇİN VERDİĞİMİZ MÜCADELE KAZANIMLA SONUÇLANDI!
MEB, İHMALLERİNİ SORUŞTURMALARLA GİZLEYEMEZ! BASKILAR BİZİ YILDIRAMAZ!
ÖĞRENCİ DEVAMSIZLIĞI GEREKÇESİYLE EK DERS KESİNTİLERİNİN DURDURULMASI İÇİN MEB’E BAŞVURDUK!
2023 SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİNİN YER DEĞİŞTİRME HAKKI İÇİN MEB’E BAŞVURDUK!
DİRENİŞLERİNİN 8. GÜNÜNDE ÖZEL SEKTÖR VE MÜLAKAT MAĞDURU ÖĞRETMENLERİMİZİN YANINDAYIZ!
05 Kasım 2014
Eğitim-İş, Keçiören’de Mustafa Necati Ortaokulu’nda bir öğrencinin, Okul Müdür Yardımcısı Hayri Özkan’ı tabancayla yaralamasını protesto etti.
Genel Başkanımız Veli Demir ve MYK üyelerimiz ile diğer sendikaların da katıldığı eyleme, öğretmenler ve öğrenciler de destek verdi.
Genel Başkanımız Veli Demir burada yaptığı konuşmada, saldırıyı kınadı ve yaralanan öğretmen Hayri Özkan’a geçmiş olsun dileğinde bulundu. Siyasi iktidarın eğitimi her yönden zaafa uğrattığını ve bu tür olaylar karşısında önlem almak yerine her fırsatta öğretmenlere saldırdığını vurgulayan Demir, şöyle konuştu:
“Okullarımızda yeterli güvenlik önlemleri alınmamakta ve okullarımızda eğitim çalışanlarına uygulanan şiddete seyirci kalınmaktadır. Ne yazık ki AKP iktidarı döneminde öğretmenleri itibarsızlaştırma politikası izlenmekte, öğretmenleri değersizleştiren ve hedef gösteren nitelikte açıklamalar yapılmaktadır. Bu saldırılarda öğretmeni toplum nezdinde itibarsızlaştıran bu tür açıklamaların önemli bir rol oynadığını düşünüyoruz.
Eğitim-İş olarak, AKP’yi ve Milli Eğitim Bakanlığını öğretmenleri hedef alan açıklamalardan sakınmaları konusunda bir kez daha uyarıyoruz. Okullarımız, hem öğrencilerimiz hem de eğitim çalışanlarımız için en güvenli alanlar olmalı, okullara yönelik saldırılar mutlaka önlenmelidir.”