OKULLARIMIZ YENİ EĞİTİM - ÖĞRETİM YILINA HAZIR MI?

04 Eylül 2025

Bilindiği üzere, 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı 8 Eylül Pazartesi günü okulların açılmasıyla birlikte fiilen başlayacaktır. Ancak yazılı ve görsel basına yansıyan haberlerden de anlaşılmaktadır ki; geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da okulların eğitim-öğretime tam olarak hazır olmadığı, yeterli sayıda hizmetli ve güvenlik görevlisi gibi yardımcı personelin bulunmadığı, okulların bakım ve onarımlarının yapılmadığı görülmektedir.

Eğitim çalışanlarının ve kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi bakımından;

Okullarımızda Yardımcı Hizmetler Sınıfı kadrosunda kaç personel bulunmaktadır? Bu hizmet sınıfında sözleşmeli kaç personel görevlendirilmiştir ya da görevlendirilmesi planlanmaktadır?

Güvenlik görevlisi bulunan okul sayısı nedir? Güvenlik görevlisi bulunmayan okullara Bakanlık tarafından güvenlik görevlisi görevlendirilecek midir? Yoksa bugüne kadar olduğu gibi güvenlik görevlisi görevlendirme işi yine okullara mı bırakılacaktır?

Okulların sene başı hazırlıkları kapsamında; bakım, onarım, temizlik ve kırtasiye giderleri gibi zorunlu harcamalar için okullara ne kadar ödenek gönderilmiştir? Eğitim-öğretim yılı boyunca ne kadar ödenek gönderilmesi planlanmaktadır? (Okullar bazında, hangi okula ne kadar ve hangi harcama kaleminden gönderildiği açıkça belirtilmelidir.)

Eğitim-öğretime hazırlık kapsamında yapılan çalışmalar hakkında sendikamıza bilgi verilmesini talep ederiz.

Kadem ÖZBAY
Genel Başkan